Köpvillkor

KÖPVILLKOR
Senast uppdaterat: 2024-08-27

Om Wiktoria D.S
Wiktoria D.S är det registrerade företagsnamnet. Befintlig verksamhet går under namnet Starkare med Wiktoria. Företaget drivs enskilt av mig, Wiktoria Hesselroth Eriksson, och är baserat i Uddevalla. Företagets postadress är Skandiavägen 3A, 451 43 Uddevalla. Företagets organisationsnummer är: 960420-5568.
Önskar du att komma i kontakt med mig, skicka ett mail till kontakt@starkaremedwiktoria.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så återkopplar jag så fort som möjligt.

Beställning
Massage – Du beställer massage genom att boka den behandling du vill ha samt den dag och tid du kan baserat på mina lediga bokningsbara tider. I bokningsprocessen behöver du fylla i namn, efternamn, mejl och mobilnummer. 
Första gången du blir kund hos mig skapas ett kundkonto när du fyller i dina personuppgifter i kassan. Detta för att jag lätt ska kunna hantera dina ordrar och bokningar vid behov. Därför behöver du använda samma personuppgifter varje gång du ska boka massage – på så vis får du också en tydlig överblick över dina bokningar på ditt kundkonto. Du kan ändra dina personuppgifter på ditt kundkonto i inloggat läge.
När du har blivit kund kan du också välja att logga in på hemsidan innan du bokar massage – på så vis blir dina personuppgifter förifyllda. 
Du kan boka en tid för massage minst 12 timmar innan den tid du vill boka.
GTO – Du beställer gruppträning online genom att boka den GTO-period du vill delta på. I bokningsprocessen behöver du fylla i namn, efternamn, mejl och mobilnummer.
Första gången du blir kund hos mig skapas ett kundkonto när du fyller i dina personuppgifter i kassan. Detta för att jag lätt ska kunna hantera dina ordrar och bokningar vid behov. Därför behöver du använda samma personuppgifter varje gång du ska boka en period – på så vis får du också en tydlig överblick över dina bokningar på ditt kundkonto. Du kan ändra dina personuppgifter på ditt kundkonto i inloggat läge.
När du har blivit kund kan du också välja att logga in på hemsidan innan du bokar ett pass – på så vis blir dina personuppgifter förifyllda.
Du kan boka en kommande GTO-period två veckor innan start fram till och med dagen innan 24.00 som perioden börjar.

Friskvårdsbidrag
Friskvårdsbidrag är en förmån som ges av arbetsgivare till anställd. Det är upp till varje arbetsgivare att bestämma om de ska erbjuda friskvårdsbidrag och hur det får användas. Dock måste arbetsgivaren ta beslut inom ramen för den praxis och lagstiftning som finns, vilket styrs av Skatteverket.
Kolla med din arbetsgivare om du är osäker på vad som gäller på din arbetsplats och läs gärna mer på skatteverkets hemsida.
Friskvårdsbidraget är en personlig förmån och får därför inte överlåtas till någon annan. Om du ska betala med friskvårdsbidrag är det alltså du som ska nyttja tjänsten du betalar för.
Man får heller inte köpa presentkort för friskvårdsbidraget, då det tydligt måste framgå vad det är för tjänst du nyttjar friskvårdsbidraget till.
Om du vill köpa en tjänst för friskvårdsbidrag är det upp till dig och din arbetsgivare att följa den praxis och lagstiftning som finns. Om du är osäker; prata med din arbetsgivare och läs mer på skatteverkets hemsida.
Det är också ditt ansvar som kund att följa det avtal som finns på din arbetsplats.
För att nyttja friskvårdsbidraget för mina tjänster behöver du först betala själv och sedan lämna in ditt kvitto till din arbetsgivare – för att sedan få bidraget utbetalat på det viset som din arbetsgivare har som rutin.
Kvittona för mina tjänster innehåller den information som krävs för att agera underlag till friskvårdsbidrag.
I kassan innan du betalar kan du välja att fylla i ett meddelande som syns på kvittot. Där kan du göra en friskvårdsnotering. Många arbetsgivare kräver specifik information på kvittot för att kunna koppla kvittot till rätt anställd. Exempelvis: personnummer eller anställningsnr. Förslag på friskvårdsnotering: ”Friskvårdsnotering – Förnamn, efternamn, personnr/anställningsnr.”
Kvittot får du till din mejl efter genomfört köp och går också att hitta på ditt kundkonto här på hemsidan.
Jag är inte kopplad till någon friskvårdsportal.

Betalning
Jag erbjuder betalning enbart med Swish.
Alla priser anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. Jag reserverar mig för prisändringar orsakat av feltryck i prislistan och förbehåller mig rätten att justera priset.

Leverans
När du slutfört din beställning samt betalning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om det du beställt, pris, faktureringsadress och ditt kvitto bifogat som pdf. 
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta mig via e-post till kontakt@starkaremedwiktoria.se.
Massage – Levereras på plats i min studio i Uddevalla enligt den tid du bokat.
GTO – Levereras via Youtube och du får tillgång till passen/passet enbart via länken du tilldelas. Du behöver ha en webbläsare eller Youtube-appen och internetuppkoppling. Du behöver inte ha något konto på Youtube.

Ångerrätt
Massage – Om du ångrar din bokade behandling är det i första hand en ombokning som ska ske, alltså ändring av dag och tid – detta gör du själv helt kostnadsfritt på ditt kundkonto under “Mina bokningar” > “Bokningar”. Det går att omboka din avtalade tid upp till senast en timme innan din avtalade tid skulle ägt rum.
Om du vill avboka din tid, och alltså få pengarna tillbaka behöver du mejla till kontakt@starkaremedwiktoria.se senast 24 timmar innan din avtalade tid skulle ägt rum.
Uteblivet besök ger dig ingen rätt att få tillbaka några pengar – du måste antingen avboka senast 24 timmar innan eller omboka din tid senast 1 timme innan.
Du kan inte ändra behandlingslängd på din avtalade tid. Om du skulle bli sen till din tid eller behöver avbryta din behandling tidigare än avtalat är det ändå den avtalade tiden samt det priset du redan betalat som gäller. Det är heller inte möjligt att förlänga din avtalade behandlingslängd på plats.
Om Starkare med Wiktoria behöver boka om massage, tex pga sjukdom – Om jag skulle bli sjuk eller av andra orsaker tvingas omboka din tid, kontaktar jag dig via sms. Jag kommer också att flytta din bokning till nästa lediga tid. Om tiden du blivit tilldelad inte passar så bokar du om tiden på ditt kundkonto under “Mina bokningar” > “Bokningar”. 
GTO – Om du ångrar ditt köp av GTO-period kan du avboka dig från perioden senast dagen innan 24.00 som perioden börjar. Du blir återbetald först efter att perioden dragit igång. Om du inte avbokat i tid kan tyvärr ingen återbetalning ske. Du avbokar ditt deltagande på ditt kundkonto.

Återbetalning
Återbetalning sker alltid på samma sätt som du betalat. 

Förutsättningar, ansvar samt tillgänglighet
Massage – Du ansvarar själv för att se till att det är lämpligt för dig att få massage, samt att säkerställa att vi tillsammans kan ge dig förutsättningarna som du behöver för att kunna utföra behandlingen. Du ansvarar också för att berätta om ditt hälsotillstånd, så att jag vet hur jag på bästa sätt kan hjälpa dig samt undvika att göra ditt hälsotillstånd sämre. Du ansvarar för att se till så att du har tillgängligheten att ta dig till min studio för behandling.
Om det skulle uppstå en juridisk konflikt så har jag en Ansvars- och behandlingsskadeförsäkring via Svenska Friskvårdsförbundet.
GTO – Du ansvarar själv för att inte utföra rörelser som på något sätt kan skada dig. Alla instruktioner jag ger under passen är baserade på en skadefri kropp. Då jag inte är med dig på plats och ser hur du utför rörelsen, samt inte heller kan individanpassa träning efter dina specifika förutsättningar är det ditt eget ansvar att träna säkert.
Du behöver ha den tekniska utrustningen samt kunskapen som krävs för att kunna delta. Det som krävs är: en webbläsare eller youtube-appen och internetuppkoppling. Du behöver inte ha något konto på youtube.
Länken till träningspass-banken får absolut inte spridas. Alla som vill delta behöver själva boka och betala för att få tillgång till träningspass-banken. Om en person sprider länken vidare kommer denna att stängas av från GTO-perioden utan återbetalning, vilket vore tråkigt för alla inblandade. 

Information om Cookies
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

Personuppgifter
Bokning – När du genomför ett köp på hemsidan behöver du i samband med bokningsprocessen fylla i förnamn, efternamn, mejl samt mobilnr. Detta för att både du och jag ska kunna hantera dina bokningar. Så var noga med att använda samma uppgifter varje gång du bokar tid hos mig.
Kassan – För att kunna köpa mina tjänster och produkter behöver du skapa eller logga in på ditt kundkonto. Detta för att både du och jag ska kunna hantera dina ordrar. Så var noga med att använda samma uppgifter varje gång du handlar hos mig.
Friskvårdsbidrag – Om du vill kunna nyttja kvittot för friskvårdsbidrag kan du behöva ange ditt namn och efternamn igen samt även ditt personnummer eller anställningsnummer i fältet för meddelande som syns på kvittot – exakt vad du behöver ange ansvarar din arbetsgivare för.
Orderhantering – För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order lagras ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
Lagring – Dina uppgifter lagras så länge som det finns en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen eller som säkerhet för om en juridisk konflikt skulle uppstå. Så länge som dina uppgifter inte behöver sparas av ovanstående orsak kan du när som helst begära att få dina personuppgifter raderade.
Tekniskt skydd och information – Jag använder mig av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
Nyhetsbrev – Om du önskar prenumerera på mitt nyhetsbrev behöver du fylla i mejl, förnamn och efternamn – dessa lagras hos min nyhetsbrevs-leverantör: Get A Newsletter. Du kan när som helst välja att avsluta din prenumeration och då raderas dina personuppgifter hos Get A Newsletter.

Ändringar till de Allmänna Villkoren
Jag förbehåller mig rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med Starkare med Wiktoria och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
Vid eventuell tvist följer jag beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

Rulla till toppen